Blog 36: Kerstpakketten/ advent boxen ontwikkelen, wanneer begin je?

Jun 22, 2023

Nu wij deze blog schrijven is het buiten tegen de 30 graden, echt zomer dus. Een tijd waarin je eigenlijk niet nadenkt over Kerst. Maar wanneer jij wel kerstpakketten / advent boxen wilt verkopen voor de Kerst, dan is het nu wel tijd om actie te ondernemen.

Kerstpakketten en advent boxen zijn echte seizoensproducten

Veel bedrijven hebben er mee te maken, seizoensproducten. Deze producten worden alleen verkocht in een bepaald seizoen. Denk aan paaseitjes voor de Pasen, kruidnootjes voor Sinterklaas en kerstpakketten voor de Kerst.

In jouw bedrijf moet je de markt eigenlijk altijd een stap voor zijn. Dit betekent dus dat je in de zomer al start met het ontwikkelen van kerstpakketten en/of advent box.

Daarnaast heb je echt voorbereidingstijd nodig. Het samenstellen van een goed pakket kost nu eenmaal tijd. Je moet keuzes maken, misschien moet je producten laten ontwikkelen. Je moet op zoek naar een passende verpakking. Dit kost allemaal tijd.

Als je vroeg begint heb je meer tijd om na te denken over unieke ideeën en originele toevoegingen aan jouw kerstpakket of advent box. Je kunt verrassende elementen toevoegen die jouw pakket echt speciaal maken.

Breng je pakket op tijd op de markt

Wist je dat maar liefst 70% van de ondernemers direct na de zomervakantie aan de slag gaat met het kerstpakket voor hun personeel? Dat is echt veel!
Zorg er dus voor dat je pakket op tijd op de markt is gebracht! Zorg ervoor dat je ondernemers op tijd benadert om je kerstpakket te promoten.

Doe je dit pas in september? Dan ben je te laat… Veel ondernemers hebben hun keuze dan al gemaakt of zitten al in onderhandeling met andere bedrijven. Zonde van al je tijd!

Ook de advent box moet op tijd online

Een advent box is een aftelkalender richting de Kerst. De meeste boxen worden gebruikt vanaf 1 december. Zorg er dus voor dat je advent box ruim voor die tijd online staat. Mensen zijn ook hier in september en oktober al mee bezig en geven dit bijvoorbeeld als cadeau als iemand in het najaar jarig is.

In het jaarplan van Dreadshop hebben wij dit nu ook opgenomen. Uit onze ervaring weten we wanneer we moeten starten, want ook wij zijn weleens te laat geweest en dan vallen de verkoopresultaten toch tegen.

Vind jij het fijn om nog meer van deze tips te ontvangen? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief. Via onze nieuwsbrief delen wij tips, informatie en inspiratie.

-X- Renate & Daniëlle

Wil jij je omzet laten groeien?

Wil jij graag je bedrijf door laten groeien naar de (inter) nationale top en wil jij je omzet flink gaan laten groeien? Neem dan contact met ons op

Ja ik wil meer omzet!